המדריך המלא לניקיון הבית ב2023

השאירו את הפרטים שלכם כאן ונחזור אליכם בהקדם! או חייגו עכשיו: 055-683-3528

תודה!
שגיאה!

ניקיון הבית יכול להיות משימה מאתגרת עבור רבים. על אחת כמה וכמה כאשר לא באמת יודעים מאיפה להתחיל. את המדריך הזה כתבנו במיוחד עבורכם, שיעשה מעט סדר בראש. כדי להקל עליכם אפילו יותר, חילקנו את סדר הניקיון לפי חדרי הבית השונים, כך שתדעו כיצד לגשת לכל פריט ופריט. בטיפטופ שירותי פוליש וניקיון אנחנו מאמינים כי בסדרהעבודה הנכון, ניתן להתמודד עם האתגר ואולי אפילו ליהנות ממנו.

המדריך לניקיון הבית

רשימת הציוד המלאה לניקיון הבית

רגע לפני שמתחילים, מומלץ להצטייד בתכשירים והכלים המתאימים לניקיון כללי של הבית. כאן תמצאו רשימה קטנה שיכולה לחסוך לכם זמן רב בתהליך הניקיון.

  • שלושה סמרטוטים (לפחות). האחד עבוד הספונג'ה הכללית, השני עבור ניקיון חללים בהם אתם משתמשים באקונומיקה והשלישי שנשאר נקי לשלב הסופי של הניקיון – העברת סמרטוט לח להעלמת סימני המגב.
  • חומרי ניקוי בניחוח אהוב עבור הרצפה, ניקוי השירותים והאמבטיה, חומרי ניקוי המותאמים למשטחים השונים בביתכם ועוד.
  • מברשות ורולר דביק – עבור ניקוי הריפוד, הקרמיקה והחרסינה בחללים הרטובים.
  • סודה לשתיה וחומץ. חומרים טבעיים אלו יכולים לסייע לכם להסיר כתמים עיקשים במיוחד ולהבריק חפצים שונים ברחבי הבית.
  • מגב, מטאטא, יעה ודלי – כי בלעדיהם אי פשוט אי אפשר.
  • מטליות מיקרופייבר. כדי לנקות אבק ביעילות מבלי להשאיר סימנים או שריטות. 
  • שואב אבק ושקיות אשפה גדולות.

אמנם, מדובר ברשימה בסיסית ביותר שתסייע לכם להתחיל את הניקיון היסודי ביותר, אך מומלץ להקדיש כמה רגעים של מחשבה לפני ההתחלה ולהתאבזר בכל כלי או מכשיר שיכול לסייע לכם להתמודד טוב יותר עם הניקיון.

חדרי השינה 

חדרי השינה בבית הם מקום טוב להתחיל בו. לרוב, הם ממוקמים בחלק מרוחק מהמרפסת או הסלון, אליהם נאספים המים משאר הבית, בדרך החוצה. אלו השלבים החשובים בניקיון חדר השינה:

מצעי המיטה

בכל פעם שמנקים את הבית ואת חדר השינה בפרט, מומלץ להסיר את המצעים הקודמים ולכסות את המיטה בבד מתאים, כדי למנוע מאבק שמסתובב בחדר לדבוק במזרון.

מאוורר התקרה

מאווררי תקרה יכולים לאסוף אבק רב, במיוחד אם לא מנקים אותם באופן תדיר. מומלץ להשתמש במטלית ייעודית לניקוי אבק. מכיוון שהמאוורר לרוב ממוקם באמצע החדר, השתדלו שיהיה איתכם מישהו בחדר בזמן שעולים על כיסא או סולם כדי לנקות אותו.

אבק – מלמעלה למטה

את שלב הסרת האבק מתחילים כמה שיותר מלמעלה. אחרי מאוורר התקרה (אם קיים), עברו לחלונות והמסגרות ולאחר מכן אל הארונות והשידות. לבסוף, השלימו עם שואב אבק או לטאטא באופן יסודי את רצפת החדר, כולל הפאנלים והאבק המצטבר עליהם. הרצפה מתחת למיטה מאתגרת, מומלץ להזיז את המיטה במידת האפשר ולהחזירה לאחר מכן.

ניקיון אבק

אמבטיה ושירותים

בניקוי החללים האלו מומלץ להצטייד בחומרי ניקוי ייעודיים וכלים נפרדים. בין אם אתם משתמשים באקונומיקה או לא, חשוב לשמור על המטליות והסחבות בהן נשתמש בשאר הבית היגייניות ונפרדות מהשירותים והאמבטיה. ניקוי כללי של משטחי הזכוכית, המראות, מתחת לארונות – לא לפסוח על שום צעד בדרך. מכיוון שמדובר בחדר רטוב בדרך כלל, ייתכן וידרשו מטליות לחות אנטיבקטריאליות להסרת כתמים עיקשים שנדבקו למשטחים השונים. 

חדרי עבודה ומשחקים

ראשית, סידור הבלאגן הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך. סידור ניירת, צעצועים פזורים, מיון וסידור של המכשירים השונים וכלי הכתיבה – כל אלו הם המפתח לחדרים מסודרים. לאחר מכן, לגשת לניקוי האבק. כך, אפילו לפני השטיפה, תהיה תחושה של סדר, ארגון ושליטה, שיהיה קל יותר להתמודד איתם בשלב האחרון של הניקיון הכללי.

סלון

כעת, אחרי שסיימת את חדרי השינה, האמבטיה, העבודה והמשחקים – הגיע הזמן להגיע אל לב הבית – הסלון. במקרים רבים, המטבח והסלון חולקים את אותו החלל ללא מחיצות וזה עלול לגרום לנו להירתע מלגשת אל כל הפרטים הקטנים. לכן, מומלץ להתחיל ממשהו קטן ונגיש כמו הספה. הסרת הריפוד ואוורור הכריות, סידור שולחן הקפה והספרים שעל המדף. כך, צעד אחר צעד, תשתלטו על החלל הגדול והמשמעותי בבית. אם יש לכם זמן ונכונות לעבודה קצת יותר מאומצת – השקיעו במדפי הספרים והחפצים הקטנים שמסודרים סביבכם. הורדת החפצים, איבוק וסידור מחדש יעשו את כל ההבדל.

ניקיון הסלון

מטבח

בין אם המטבח שלכם מינימליסטי ובעיצוב מודרני, או עמוס בפרטים וצנצנות תבלינים על משטחי עץ כפריים – המטבח שלכם זקוק לתשומת לב מיוחדת. פינוי כלל המשטחים, כולל מכשירי החשמל שניתן לנתק מהחשמל. כך, תגיעו לכל הפינות הדרושות ותוכלו לקרצף את השיש והאי בדיוק כמו שרציתם, מבלי להיזהר יותר מדי על הטוסטר. גם המקרר ודלתות הארונות והמגירות צוברים אבק רב עם הזמן. אם יש לכם סבלנות לזה – הסירו את התמונות והמתכונים מהמקרר והשקיעו בחיטויים.

מרפסת

ולסיום – הגענו אל המרפסת. במקרים רבים אליה נאספים כל המים משטיפת הבית אל הניקוז ולכן – מומלץ להגיע אליה רק בסוף. סידור העציצים, ארונות האחסון, התאורה וכיוצא בזאת. כל אלו חיוניים לתחושה נעימה בשגרה. אז אם בדרך כלל אתם נוטים להזניח את המרפסת במהלך הניקיון, התעכבות עליה תאפשר לכם ליהנות מבית נקי – בדיוק כמו שצריך.

הפעולה האחרונה שנעשה בבית כחלק מתהליך הניקיון הוא שטיפת הרצפה – מהחדר הרחוק ביותר מהניקוז אל זה הקרוב ביותר. לאחר השטיפה, מומלץ לעבור עם סמרטוט לח ונקי ברחבי הבית ולהעלים את סימני המגב והצעדים שלנו. 

פשוט לחיות טוב יותר – ניקיון הבית בשגרה

כפי שאמרנו בהתחלה – ניקיון הבית יכול להיות משימה מאתגרת במיוחד. כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר שתניח את דעתנו, יש להשקיע לפחות יום עבודה מאומץ. ניתן גם לפרוש את שלבי הסידור והארגון המקדימים לניקיון הסופי ולנקות באופן קבוע במהלך השבוע. אחרי הכל, בית נקי הוא מתנה שאין לה תחליף לאווירה הנעימה והנינוחה במרחב האינטימי ביותר שלנו.

אל חשש, אם אין לכם את הזמן הדרוש להשלמת תהליך הניקיון בביתכם – זה לא אומר שצריך לוותר. בין אם אתם חפשים אחר עזרה מקצועית וחד פעמית לניקיון הבית, או בין אם אתם זקוקים לעזרה בשגרה – אנו בטיפטופ שירותי פוליש וניקיון כאן לשרותכם. ניקיון מקצועי הוא פתרון יעיל ומשתלם לכל מי שמעוניין לשמור על הבית נקי ונעים, בכל זמן. כך, התהליך הארוך (והמתיש)  של הניקיון היסודי יהיה בידיים הטובות ביותר. 

כשאתם רוצים להיות בטוחים שבחרתם נכון - טיפטופ שירותי פוליש ניקיון

אם אתם זקוקים לשירותי ניקיון / פוליש לדירה או לבית, בראש שקט ועם שירות מקצועי, אדיב ומסור שמבטיח את שביעות רצונכם המלאה מתוצאות העבודה – טיפטופ ניקיון זו הבחירה הנכונה עבורכם. לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית - צרו עמנו קשר בהקדם!

השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם! או חייגו עכשיו: 055-683-3528

תודה רבה!
שגיאה! בדקו שמילאתם את כל השדות