מעבר לניקיון - על מה חשוב להקפיד בעת שיפוץ מרפסות?

השאירו את הפרטים שלכם כאן ונחזור אליכם בהקדם! או חייגו עכשיו: 055-683-3528

תודה!
שגיאה!

בתקופת הקורונה והסגרים כל מי שחי בדירה עם מרפסת נהנה ממנה מאוד, וגם בימי שגרה המרפסת היא בהחלט תוספת מבורכת לכל בית. שיפוץ מדויק ומקצועי מסייע להתאים אותה באופן מושלם לצרכים הספציפיים שלכם כך שתוכלו להפיק ממנה מקסימום תועלת ונחת. בעמוד זה תמצאו מידע לגבי הדגשים העיקריים במסגרת שיפוץ מרפסות.

איטום מוקפד

הדגש הראשון בעת שיפוץ מרפסת הוא יישום איטום הרמטי. ישנן 3 דרכים לעשות זאת: כשאין רובה, ניתן ליצור רווחים ברוחב של 4-5 מ"מ ועומק של 3 מ"מ בין הרצפות, ולמלא אותם ברובה אפוקסית. בנקודות המפגש בין הרצפה לקיר היישום כולל מריחה של חומר פוליאוריטני. שתי הדרכים האחרות מבוססות על יריעות ביטומניות שמבטיחות ראש שקט לטווח ארוך - אפשרות אחת היא לפרק את הריצוף ולהניח מתחתיו את היריעות ואפשרות שנייה היא להניח את היריעות על הריצוף הקיים ומעליהן שכבת ריצוף חדשה. אם השיפוץ כולל בכל מקרה ריצוף מחדש של המרפסת, כמובן שמומלצת האפשרות הראשונה.

מעקה איכותי

מרכיב נוסף בכל מרפסת הוא המעקה, כשהאופציה הנפוצה ביותר היא מעקות אלומיניום עם זכוכית, כלומר פרופיל מאלומיניום שמחזיק זכוכית רבודה. האלומיניום הוא חומר קל משקל מצד אחד ומצד שני בעל חוסן רב. יתרון מובהק נוסף של מתכת זו הוא העמידות בפני קורוזיה, ובמרפסת שחשופה לגשמים ולחות זוהי כמובן איכות קריטית. הזכוכית חייבת להיות רבודה כך שגם אם מסיבה כלשהי היא תתנפץ, לא יהיו רסיסים בכל המרפסת.

דגש נוסף הוא הגובה המינימלי של המעקה: התקן הרלוונטי מחייב מעקות בגובה של 1.05 מ' או יותר, וכמו כן הוא אוסר על התקנת אמצעי טיפוס על מעקה למרפסת.

פתרונות הצללה

מרפסת היא מקום נפלא לשבת בו, ובאופן טבעי מי שזוכה לגור בבית עם מרחב חיצוני שואף לנצל אותו לעיתים קרובות במיוחד. על-מנת שאפשר יהיה לבלות במרפסת גם בימים החמים ביותר ובשעות שבהן קרינת השמש עלולה להיות מסוכנת, מומלץ להתקין פתרון הצללה. אפשרות אחת היא פרגולה, וליתר דיוק פרגולת אלומיניום. חומר גלם זה מתאפיין כאמור במשקל נמוך ולכן לא מייצר עומס כבד מדי על המרפסת, ומצד שני הוא מספיק חזק כדי להבטיח יציבות מוחלטת. פתרונות אפשריים נוספים הם סוככים ובפרט סוככי מסך עם או בלי מסילה.

הוספת נקודת מים / חשמל

שיפוץ מרפסת הוא הזדמנות מצוינת להוסיף נקודת מים ו/או נקודת חשמל. עוד אופציה היא נקודת גז לטובת חיבור גריל גז. נקודות אלה מקלות מאוד על תחזוקת המרפסת והופכות את השימוש השוטף בה למהנה יותר. חשוב להפקיד את תכנון הנקודות ואת הוספתן בידיים מקצועיות מאוד כדי שהן אכן ימלאו את ייעודן באופן מיטבי.

הקפידו לשמור על ניקיון המרפסת

הקפידו לנקות את המרפסת באופן קבוע ממש כמו שאתם מנקים את הבית. אנשים רבים נוטים להזניח את המרפסת ולפסוח עליה בעת הניקיון השבועי אך האמת היא שמרפסות (ובוודאי שמרפסות פתוחות) דורשות יותר תחזוקה מכל שאר הרצפות בבית. הקפדה על ניקיון ושימור המרפסת ימנעו מכם הזמנה של חברת פוליש בעתיד.

כשאתם רוצים להיות בטוחים שבחרתם נכון - טיפטופ שירותי פוליש ניקיון

אם אתם זקוקים לשירותי ניקיון / פוליש לדירה או לבית, בראש שקט ועם שירות מקצועי, אדיב ומסור שמבטיח את שביעות רצונכם המלאה מתוצאות העבודה – טיפטופ ניקיון זו הבחירה הנכונה עבורכם. לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית - צרו עמנו קשר בהקדם!

השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם! או חייגו עכשיו: 055-683-3528

תודה רבה!
שגיאה! בדקו שמילאתם את כל השדות